Tendinte in .Ro


Pepsi intra pe piata de bauturi energizante din Romania

Pepsi intra pe piata de bauturi energizante din Romania

Pe o piata cautata de unii, ne referim in primul rand la tinerii extrem de activi care tin sa se re-energizeze pentru a mentine ridicata stacheta activitatilor pana noaptea tarziu, o piata contestata de altii ca urmare a presupuselor efecte negative induse de bauturile energizante, batalia intre corporatii se da pentru fiecare banut cheltuit in aceasta directie. Si nu sunt putini, piata din Romania a acestor bauturi energizante este estimata la 60-70 milioane de euro anual iar tendinta este crescatoare.

Motiv pentru compania americana Pepsi, pana de curand absenta pe aceasta piata a bauturilor energizante, sa intre si nu printr-o incercare timida ci printr-un mix de marci si variante de bauturi energizante. Competitia este mare, cei mai multi bani ii face in Romania binecunoscutul Red Bull care beneficiaza de o recunoastere a brandului (brand awareness) la un nivel la care nicio alta marca nu poate spera sa se apropie. Urmatoarele in clasament sunt lanturile de magazine de tip hypermarket si discounter care promoveaza in cadrul propriilor magazine si vand preponderent marcile proprii de bauturi energizante, urmate de Burn, brandul comercializat in Romania de catre gigantul Coca-Cola. Acestea la nivel valoric.

Cantitativ situatia este insa alta: cele mai vandute bauturi energizante sunt marcile proprii ale acelorasi lanturi de magazine, dupa care, poate vi se va parea surprinzator, Rienergy Рbautura energizanta creata de producatorul Euro­pean Drinks, Hell Рbautura energizanta importata din Ungaria, abia apoi Burn si Red Bull. Acest din urma brand reuseste insa sa fie primul din punct de vedere valoric datorita pretului mai mare per bucata vanduta, justificat de increderea acordata bauturii de catre consumatorii romani.

Pe aceasta piata Pepsi concureaza cu doua branduri: Adrenaline, importat timid incepand cu anul 2012, si Rockstar Energy Drink incepand din 2013 si de la care compania asteapta sa fie locomotiva vanzarilor pe aceasta piata din Romania. Desi bautura nu este una cu state vechi nici macar la nivel international, fiind creata abia in anul 2001, fata de Red Bull lansata in 1987.

Peste 20 de variante ale Rockstar Energy Drink sunt prezente in mai mult de 30 de tari, fiind asteptat ca in Romania vanzarea sa fie sustinuta pentru inceput de un sortiment redus dar intens promovat, pentru ca pe parcurs varietatea de arome sa fie imbunatatita in functie de cat de repede reuseste brandul sa se impuna in randul cumparatorilor. Iata cateva dintre bauturile existente in prezent sub acest brand: Rockstar Original, Sugar Free, Zero Carb, Punched, Recovery Lemonade, XDurance Performance Energy, Roasted Mocha, Roasted Light Vanilla, Roasted Latte, ultimele trei cu aport suplimentar de cofeina, toate, asa cum spuneam, sub umbrela brandului Rockstar.

Se stie insa ca toate bauturile energizate consumate in exces pot provoca nervozitate, anxietate sau creste nivelul de zahar din sange, de asemenea poate masca un nivel crescut de alcoolemie atunci cand este consumat impreuna cu bauturi alcoolice. Consumul moderat neaducand efecte secundare.
 

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti