Tendinte in .Ro


Black Friday 2013

Black Friday 2013

Black Friday 2013, evenimentul de shopping al anului, mai ales prin prisma faptului ca majoritatea cumparatorilor care vor decide sa profite de aceasta zi de reduceri vor achizitiona produse si pentru sarbatoarea de Mos Nicolae si probabil, poate intr-o mai mica masura dar probabil, si pentru sarbatoarea de Craciun.
 
 
 
 

Magazine Black Friday

 

Imbracaminte si accesorii

Tina ROriginalsKurtmannBoutique MallZorile StoreFashion AgendaCatalin BotezatuLa FemmeSaxara3 SuissesAma FashionDivisimaStore FashionDepot 96Daily BrandsBlancheporteRefashionBeFashionZoniaZega
 

Incaltaminte

OriginalsdEpurtat.roEcco ShoesPantofi SuperFshoesTina RKurtmannZegaSaxara3 SuissesZorile StoreAma Fashion
 

Lenjerie

Catalin BotezatuJust 4 GirlsLenjeria meaLook sexySaxaraTina R3 Suisses
 

IT, telefoane, tablete, laptopuri, aparate foto, electronice

ClickshopF64evoMagMagazinul tauKoyosPC ShopCIT GrupInterlinkPC M@DDAtelierul tau
 

Carti

elefant.roEditura LiteraEditura NemiraAdevarul ShopBook CityColtul colectionarului
 

Produse pentru copii

NorielSpeed RCBebeblissPifouNichidutaDepozitul de papetarieBiciclopOriginalsKurtmann3 SuissesZorile Store
 

Bijuterii

Bijuterii InoxSilverzoneBijuterii La Rosa
 

Ceasuri

Top CeasCaut ceasCrystal Glamour
 

Decoratiuni pentru casa, accesorii pentru casa

Asternuturi si prosoapeVivreSomProductSensodaysHomeycombMobila Ghencea
 

Cosmetice

Bio CosmeticsCupioAll beautyMineralium1001 cosmetice
 

Articole sportive

KettlerBiciclopSpeed RC
 

Produse pentru adulti


 
 
Ca si anul trecut, o parte dintre magazine vor respecta denumirea zilei si vor oferi produse sub titulatura de Vinerea Neagra sau Black Friday doar in acea zi de vineri; alte magazine isi vor planifica activitatea de la inceput pentru ca promotiile sa se intinda pe trei zile, de vineri pana duminica; iar altele se vor gasi in situatia de a-si propune initial o zi de promotii, cea de vineri, pentru a reactiona pe parcursul ei si schimba strategia din mers in sensul prelungirii promotiilor si pe perioada week-end-ului. Si in acest caz, unele se vor lasa duse de valul urias al vanzarilor si vor dori sa scoata totul din cele trei zile de reduceri, chiar cu pretul de a nu mai avea mai tarziu stocuri suficiente pentru a sustine vanzarile din luna decembrie, luna cunoscuta ca fiind luna a vanzarilor prilejuite de sarbatorile de iarna; alte magazine vor incerca sa traga de week-end deznadajduite de vanzarile slabe din ziua de vineri, sub presiunea stocului pe care si-l vor asuma dar pe care nu-l vor putea vinde intr-o singura zi de vanzari, fie ea si Black Friday, ca urmare a unei supradimensionari a vanzarilor potentiale sau a unor eforturi de promovare insuficiente pentru a contribui la sustinerea vanzarilor produselor propuse.

In ceea ce priveste ora de inceput, daca acum doi ani majoritatea magazinelor participante au dat drumul la vanzari la ore, sa zicem normale, 8:00, 9:00 dimineata, exceptie magazinele ale caror angajati s-au trezit mai devreme si au inceput la ora 5:00 dis-de-dimineata; anul acesta se va repeta probabil scenariul de anul trecut cand multe magazine au dat startul vanzarilor inca de la ora 0:00, deci de la miezul noptii, in dorinta de a lua “fata” celorlalti jucatori din piata si daca nu pentru a vinde totul inca din primele ore ale zilei (sau ale noptii), macar demara promovarea campaniei de reduceri Black Friday.

Produse vor fi cu siguranta pentru toata lumea. Si ieftine pentru cei care nu vor avea ghes sa dea bani doar de dragul de a da bani si doar vor baga degetul si-si vor lua ceva simbolic, ca intr-o apartenenta la grup. Si scumpe pentru cei avizi sa se afiseze cu produse ultimul racnet si care vor astepta aceasta zi de Black Friday 2013 ca sa puna mana pe chilipiruri la produse de top. Si mai ales produse la preturi “normale”, pentru toata lumea, caci pana la urma aceasta este ideea zilei, magazinele sa vanda cat mai mult iar cumparatorii sa cumpere bineinteles cat mai mult. Adica nici prea scump, nici prea ieftin, cat sa fie toata lumea multumita.

Ramane discutabil subiectul preturilor in contextul onestitatii magazinelor. Stiut fiind faptul, de anul trecut si cu risc de a deveni o practica capabila sa intoarca Black Friday-ul impotriva tuturor, ca unele magazine au marit preturile produselor lor cu ceva timp inainte de Vinerea Neagra, fie cu o zi inainte in cazul celor cu mintea mai ingusta, fie cu o saptamana sau chiar mai mult in cazul celor care au “gandit” o strategie, pentru a cobori din nou preturile produselor in asa-zise promotii cu reduceri fabuloase, fix la nivelul de dinainte, mentinandu-si astfel intreaga marja de profit in pofida conceptului zilei, bazat pe Reduceri.

O astfel de practica este total impotriva conceptului acestei zile de shopping pentru ca pur si simplu neutralizeaza dorinta de a face cumparaturi a vizitatorilor site-urilor, pentru ca pur si simplu submineaza increderea consumatorilor in magazine, pentru ca pur si simplu reprezentantii magazinelor, sa le spunem pe sleau angajatii magazinelor, considera ca vizitatorii si in final clientii lor sunt fraieri si vor pune botul la uriasele procente de discount afisate in magazine.

Nimic mai adevarat, aceasta impresie este una bolnavicioasa si contagioasa pe deasupra, de la angajati la angajati, sa considere clientii inferiori, bazandu-se pe experiente izolate si uneori singulare cu unii dintre acestia. Marea masa a cumparatorilor sunt oameni educati, cu un ridicat spirit al shopping-ului, mai ales in ceea ce priveste observarea si analizarea produselor, notarea lor si folosirea informatiilor acumulate anterior in vederea luarii unei decizii optime de cumparare atunci cand vine momentul sa scoata banii din buzunar. Cumparatorii sunt destepti si mai presus de orice sunt avizati. Chiar in cazul in care nu si-au notat in carnetel preturile din fiecare magazin pentru produsul dorit de atata timp, tot stiu, din povesti dar mai ales din cazuri reale cu care s-au confruntat cunostinte de-ale lor, ca magazinele sunt tentate sa cada in pacatul ridicarii artificiale ale preturilor pentru a le cobori din nou in perioada promotiei. Asa au ajuns la concluzia ca promotia nu e decat o forma de comunicare, si nu o forma reala de vanzare. Asa au ajuns la concluzia ca un produs aflat in promotie intr-un magazin l-ar putea gasi chiar mai ieftin si nicidecum intr-o campanie de reduceri, in alt magazin. Ceea ce, natural, ii face pe cumparatori sa fie circumspecti la orice promotie si sa fie mult mai greu de convins sa faca pasul decisiv sa puna produsul in cos ori sa apese pe butonul de “Finalizeaza comanda” daca procesul de cumparare se desfasoara pe Internet.

Partea buna este ca aceste magazine nu formeaza o majoritate si ca cele mai multe dintre magazine aleg totusi sa aiba o atitudine onesta fata de cumparatori, constituind promotii reale prin reducerea marjei de profit in perioada dedicata campaniei de reduceri pentru produsele participante la aceste campanii, realizand mixuri optime de produse aflate in promotie si produse la preturi normale cu care reusesc sa compenseze pierderile “programate” si sa iasa totusi pe plus, gasindu-se astfel intr-o reala situatie win-win (castig-castig) in relatia cu clientii lor.

Un lucru e clar, pentru magazine Black Friday este un eveniment major si fiecare dintre ele se pregateste cum poate mai bine. Sau crede ca face mai bine. Ar mai fi si alte aspecte de discutat, precum numarul de produse oferite in perioada de reduceri Black Friday, adica toate produsele din portofoliu sau doar o selectie de produse; profitul magazinelor sau asumarea unor pierderi compensate prin valoarea clientilor pe durata lor de viata in relatia cu magazinele respective; sau faptul ca asteptarea Black Friday blocheaza practic vanzarile in perioada dinainte, uneori ajungand pana la cateva saptamani, chiar o luna si mai mult. Dar acestea, intr-un material separat.
 

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti
 
Tag

Magazine Black Friday