Tendinte in .Ro


Dieta Dukan se bazeaza pe proteine si miscare

Dieta Dukan se bazeaza pe proteine si miscare

Dieta Dukan a făcut furori în ultimii 10-12 ani în rândul oamenilor din lumea întreagă care şi-au dorit să ajungă la o siluetă de invidiat. Inventată de către un medic francez, Pierre Dukan, cu aproximativ 30 de ani în urmă, dieta care îi poartă numele a câştigat un imens capital de popularitate abia în anul 2000 când medicul a publicat cartea “Nu ştiu să slăbesc” în care şi-a expus rezultatele muncii sale de cercetare întinsă pe câţiva zeci de ani. Cartea a devenit rapid un best-seller iar dieta a fost îmbrăţişată datorită principiilor sale.

De ce este această dietă atât de căutată? După cele 4 faze ale dietei şi cu respectarea unei zile pe săptămână în care se consumă numai proteine, doctorul Dukan promite echilibrarea greutăţii corporale pentru tot restul vieţii. Mai mult, dieta permite consumul a peste 100 de alimente diferite.

Prima fază de dietă este cea de “atac”, în care se consumă doar proteine pure, scopul fiind acela de a restarta metabolismul organismului. În cele de la 1-2 zile până la maxim 10 zile sunt permise alimente din 8 categorii, plus apă şi tărâţe de ovăz: carne roşie, carne de pasăre, organe de animale, peşte, fructe de mare, lactate fără grasime, ouă şi mezeluri. La acestea se adaugă obligativitatea activităţii fizice, nimic mai mult decât mersul pe jos pentru 20 de minute pe zi şi eventual fructe goji într-o cantitate limitata. Ceaiul si cafeaua pot fi servite la discretie în această perioadă de început, de asemenea oţetul, usturoiul, ceapa şi orice fel de condimente care pot îmbunătăţi gustul mâncărurilor.

A doua fază a dietei Dukan este cea de “croaziera” şi presupune alternarea unui regim de proteine şi legume cu unul constând doar în proteine. Alternarea se poate face de la o zi la alta sau, pentru cei care doresc să slăbească mai rapid, din cinci în cinci zile. De asemenea mersul pe jos creşte la 30 de minute pe zi. Faza de croazieră durează între 3 şi 20 de săptămâni în funcţie de numărul de kilograme care trebuie date jos, o desfăşurare “normală” a dietei ducând la scăderea cu câte un kilogram pe săptămână.

A treia fază a dietei este “consolidarea” şi are ca scop împiedicarea factorilor care pot duce la luarea masivă în greutate pe viitor, mai bine spus o readaptare a organismului la o paletă de alimente de care a fost privat în perioada dinainte. Este o etapă mai permisivă în ceea ce priveşte alimentele care se pot consuma, însă cea mai vulnerabilă dintre toate, deoarece mulţi dintre cei care ţin dieta au tendinţa de a renunţa, mulţumiţi fiind de kilogramele date jos în primele două etape. Proteinele şi legumele se pot consuma oricând şi în orice cantităţi, iar unele fructe sunt permise într-o singură porţie zilnică. Se introduc treptat câteva tipuri de brânză precum Gouda, pâinea integrală, pastele şi carnea de porc iar o zi pe săptămână este dedicată exclusiv consumului de proteine. Este etapa decisivă pentru menţinerea greutăţii corporale dorite, la care s-a ajuns prin eforturile din primele două etape.

Ultima fază, “stabilizarea”, este definitivă şi durează tot restul vieţii, fiind mai degrabă un stil de viaţă şi constând în 3 reguli de bază: o zi pe săptămână se mănâncă doar proteine, mişcarea zilnică şi trei linguri de tărâţe de ovăz pe zi.

Dieta Dukan este aşadar o dietă a alimentelor. Restricţiile sunt drastice doar în primele etape, cele în care obiectivul major este scăderea în greutate. Odată educat organismul alimentele revin în regimul de zi cu zi, atenţia fiind îndreptată spre menţinerea performanţelor deja atinse.
 

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti