Tendinte in .Ro


Fructele de mare – tipuri, beneficii si consum

Fructele de mare – tipuri, beneficii si consum

Fructe de mare este denumirea generică pentru mai multe tipuri de vieţuitoare comestibile din apele mărilor şi oceanelor. În vreme ce unii specialişti includ peştii ca somonul, tonul, codul, anşoa sau heringul în categoria fructelor de mare, alte păreri avizate spun că fructe de mare sunt doar crustaceele, icrele, moluştele şi echinodermele. Alte voci susţin că şi algele, hrana viitorului, pot fi considerate fructe de mare. Fie că provin din fauna şi flora spontană a mării, fie că sunt cultivate în ferme specializate, fructele de mare sunt apreciate pe tot mapamondul, incluse în multe diete şi în meniuri tipice, cum ar fi cele mediteraneean sau asitic.

Dintre crustacee, crabii, homarii, langustinele şi creveţii sunt cele mai cunoscute iar dintre acestea creveţii sunt cei mai căutaţi, urmaţi de homari. Carnea lor este extrem de fragedă şi de fină, cu o dulceaţă asemănătoare cărnii de peşte.

De departe, icrele cele mai apreciate sunt icrele negre, produse de sturioni (peşti de apă sărată) în apele dulci ale fluviilor către care migrează în perioada de reproducere. Icrele roşii sunt şi ele destul de apreciate şi de scumpe, motiv pentru care peştii ce produc aceste tipuri de icre au fost decimaţi din cauza braconajului.

În categoria moluşte intră scoicile bivalve (midiile şi stridiile fiind cele mai cunoscute), dar şi caracatiţa, sepia şi calamarii (cefalopode) precum şi melcii (gastropode). Stridiile sunt cunoscute încă din antichitate ca fiind afrodisiace şi se pot consuma crude, ca atare, direct din cochilie sau preparate termic un timp foarte scurt deoarece un timp mare de preparare le-ar distruge conţinutul nutritiv de minerale.

Dintre echinoderme, cele mai cunoscute sunt ariciul de mare, castravetele de mare sau stelele de mare.

În unele părţi ale lumii se consumă anumite specii de meduze, ca de exemplu în Japonia, unde sunt considerate delicatese.

Beneficiile fructelor de mare pentru sănătate sunt numeroase: fructele de mare conţin iod, sodiu, cupru, zinc, Omega 3, proteine şi uleiuri de peşte. Chiar dacă fructele de mare conţin grăsimi şi proteine, ele nu cresc nivelul colesterolului rău din sânge.

Există persoane alergice la fructele de mare dar şi persoane care, nefiind obişnuite să consume fructe de mare, refuză să le încerce. Cu toate acestea, ele sunt recomandate oricând şi sunt mai sănătoase decât carnea de pui, peşte sau vită. Fructele de mare pot fi consumate ca atare, pe platouri speciale cu fructe de mare şi se mănâncă cu tacâmuri speciale sau cu mâna. De asemenea, ele se pot combina foarte bine în reţete cu paste sau orez sau pot fi adăugate la salate ori în preparate speciale. Fructele de mare sunt, alături de orez, ingredientele de bază ale sushi, un delicios preparat japonez.

Ţări ca Franţa, Italia, China, Japonia, dar şi regiunile de coastă ale majorităţii ţărilor cu ieşire la mare şi la ocean sunt printre marii producători şi consumatori de fructe de mare.
 

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti