Tendinte in .Ro


La Bacau, ca la Londra

La Bacau, ca la Londra

Saptamana aceasta avem un eveniment destul de important, Saptamana Europeana a Mobilitatii, un eveniment campanie care vizeaza mobilitatea urbana sustenabila, curatarea aerului si imbunatatirea conditiilor de transport pe continentul european. Nu este deci vorba de telefoane ci despre transport. Fiecare oras, fiecare consiliu local incearca sa organizeze discutii cu factorii implicati in viata urbei respective, pe cat posibil, si gasirea unor solutii, obtinerea unor idei care sa relaxeze problemele orasului respectiv.

Astazi, cateva informatii venite de la Bacau unde, la Centrul de Afaceri si Expozitii, s-a desfasurat o astfel de intalnire. Printre cei veniti sa vorbeasca publicului s-a aflat si domnul Adrian Botez, directorul general al societatii Transport Public SA, care a expus cateva idei cel putin interesante, chiar utile, acest aspect depinzand, este adevarat, de perceptia fiecaruia asupra facilitatii oferite.

De exemplu in urmatoarele luni de zile s-ar putea sa devina posibil ca bacauanii sa fie in stare sa vada in cat timp le soseste autobuzul pe care il asteapta fiecare. Acest lucru prin intermediul panourilor electronice care vor fi montate in statiile de autobuz si care vor afisa aceste informatii bazandu-se pe localizarea vehiculelor care efectueaza transportul in comun in Bacau prin GPS si evaluarea timpului necesar sosirii in fiecare statie de pe traseu.

Am mai vazut asa ceva in mai multe orase europene, cel mai complex sistem fiind cel din Londra care, pe langa faptul ca este urias prin dimensiunile orasului si sistemului de trasport public, este si complet si exact din punct de vedere informativ. Adica acolo poti vedea in cat timp urmatorul autobuz dar si alte 3-4 masini dupa aceea, pentru fiecare linie care isi are statie in dreptul acelui panou. In orasele din Romania sunt mai putine linii de autobuze deci implementarea ar putea fi chiar mai usoara. O problema ar fi timpii de asteptare unde, in functie de oras si de linia de transport, calatorul ar putea astepta si o jumatate de ora sa-i vina autobuzul. E drept ca acest timp si l-ar putea petrece pentru a-si cumpara un covrig, un ziar, folosindu-l, nu irosindu-l.

S-ar putea ca doua linii de transport sa fie prelungite, pana la Selgros respectiv pana la Auchan. De asemenea, in functie de cat de dibaci sunt achizitorii societatii si de cat permite bugetul, pe strazile Bacaului s-ar putea sa apara in viitor si cateva autobuze Euro 6. Ca tot este vorba de curatarea aerului din oras. Pentru ca tot suntem la cheltuieli, trebuie spus ca numai din cresterea supraaccizei la carburanti, cheltuielile societatii de transport public s-au marit cu 40-50.000 de lei pe luna.

Si important, avem confirmarea ca in acest moment toate autobuzele care circula in interiorul orasului Bacau sunt dotate cu rampe pentru persoanele cu dizabilitati. Iar in zona, am putea spune fictiva, sau mai putin realizabila, se urmareste reducerea timpilor de transport in comun prin crearea unor benzi de circulatie dedicate acestor vehicule. Daca si aici ar functiona lucrurile precum in Londra adica nimeni, dar nimeni sa nu circule pe aceste benzi dedicate, altfel amenzile chiar dandu-se si fiind de ordinul sutelor de lire sterline, atunci viata oamenilor care folosesc transportul in comun chiar s-ar imbunatati.

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti