Tendinte in .Ro


Magazinele Plafar actuale nu au nicio legatura cu vechea societate Plafar

Magazinele Plafar actuale nu au nicio legatura cu vechea societate Plafar

Prima societate, I.C.S. Plafar, a aparut tocmai in 1948. Dar infiintarea ei nu a fost altceva decat rezultatul unui proces de centralizare a comertului cu plante medicinale destinate farmaciilor si condimente fabricate de mici manufacturi din intreaga tara, produse existente pe piata comerciala inca de la inceputul anilor 1900. De asemenea, prin infiintarea institutiei se realiza concentrarea specialistilor in domeniu, compania devenind un etalon in ceea ce priveste cultivarea, colectarea si procesarea de plante medicinale, a celor aromatice, plantelor toxice si a condimentelor.

Mai tarziu, in 1955, I.C.S. Plafar este inglobata in cadrul Centrocoop ca Directia de plante medicinale, aromatice si condimente, apoi, din 1975, activeaza din nou ca entitate de sine statatoare sub titulatura de Trustul Plafar. Dupa Revolutie, in 1990, compania a fost transformata in Regia Autonoma Plafar pentru ca din martie 1999 sa functioneze ca Societatea Nationala Plafar.

Produse naturiste precum ceaiuri simple si combinate, siropuri, tincturi si condimente au fost fabricate de catre Plafar in cei peste 60 de ani de activitate, produsele fiind comercializate atat pe piata interna cat si exportate in tarile din fostul bloc comunist, fiind apreciate pentru beneficiile pe care le aduceau pentru mentinerea si imbunatatirea sistemelor digestiv, respirator, nervos (atat cel central cat si cel vegetativ), imunitar, reproducator, circulator sau ocular.

Magazinele din intreaga tara si exporturile nu au mai reusit insa in anii noului mileniu sa genereze profit, drept pentru care datoriile fata de furnizori, bugetele de stat si locale si asigurarile sociale au dus SN Plafar SA la punctul in care societatea a devenit incapabila sa isi plateasca creditorii, ajungand rapid sub controlul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

Una dintre variantele gasite de catre stat pentru reducerea datoriilor societatii a fost vanzarea brandului Plafar, in iunie 2007, catre compania ce administreaza reteaua privata de farmacii Centrofarm, condusa de omul de afaceri portughez Alain Bonte, pentru suma de 1 milion de euro. Societatea si-a putut continua activitatea dar fara dreptul de a comercializa produsele fabricate si facute cunoscute in atatia ani de functionare, sub numele Plafar.

Vanzarea brandului Plafar nu a avut insa darul de a stopa declinul companiei, aceasta intrand in insolventa in anul 2009, procesul de reorganizare finalizandu-se cu succes in iunie 2012. Nu fara sacrificii: sucursalele Plafar din tara au fost desfiintate, obiectul de activitate al companiei a fost restrans la prelucrarea ceaiului si a cafelei iar statutul ei a fost declasat de la societate nationala ce desfasoara activitati de interes public national la cel de simpla societate comerciala, pierzand si sprijinul strategic al statului.

Regele a murit, traiasca insa regele! In rastimpul de la cumpararea brandului noul detinator a infiintat o noua societate, Plafar Retail SRL, si a deschis peste 20 de magazine in mai multe orase din Romania, atat in locatii stradale cat si in centre comerciale de tip mall, revitalizand atat brandul Plafar cat si comertul cu produse naturale. E adevarat ca noile magazine Plafar, atat de atragatoare si pe dinafara cat mai ales inauntru nu au nicio legatura cu fosta societate Plafar ale caror locatii le treceam pragul in cautarea unor remedii naturiste pentru afectiuni, dar brandul rezista chiar daca sub umbrela lui se desfasoara in prezent activitati comerciale private, indreptate in continuare catre crearea si comercializarea de produse si tratamente naturiste avand la baza produse naturale.
 

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti