Tendinte in .Ro


Vizionarea Pro TV nu va mai fi gratuita

Vizionarea Pro TV nu va mai fi gratuita

Scaderea veniturilor companiei, obtinute din publicitate, a pus presiune pe managerii Pro TV, nevoiti sa gaseasca solutii pentru a revigora starea financiara a posturilor in care s-a investit destul de mult in ultima perioada, in special in productiile proprii, spectacole de divertisment si filme seriale, a caror performanta in ceea ce priveste atragerea de publicitate din partea advertiserilor nu s-a situat la nivelul asteptat.

Decizia managerilor Pro TV a fost sa puna un pret pe dreptul de vizionare a canalelor din portofoliul companiei de catre abonatii retelor de cablu, cu alte cuvinte fiecare abonat si fiecare locuinta sa plateasca pentru a vedea Pro TV live la televizor. E adevarat ca in aceeasi perioada in care au luat aceasta decizie actiunile companiei au fost preluate de binecunoscuta Time Warner, liderul mondial in ceea ce priveste producerea de emisiuni si difuzarea lor prin intermediul posturilor TV din portofoliu, existand si varianta ca noii actionari sa fi impus aceasta decizie aliniind astfel si posturile detinute de ei in Romania la politica companiei, aceea ca toate posturile TV sa fie platite pentru transmisia lor catre abonati. Doar managerii Pro TV stiu insa cat la suta din decizie provine din starea financiara a companiei si cat la suta prin preluarea unor directive.

Cert este ca atat Pro TV cat si posturile surate (Acasa TV, Acasa Gold, Pro Cinema, Pro TV International, Sport.ro si MTV) au fost scoase de catre CNA (Consiliul National al Audiovizualului), la cererea Pro TV, din lista posturilor TV obligatorii la transmisie de catre operatorii de cablu din Romania catre abonatii lor, obligatie pentru care operatorii de cablu nu erau nevoiti sa plateasca nimic.

Aceasta lista, cunoscuta si sub numele “must-carry”, este constituita din posturi TV care nu au pretentii de a fi remunerate de catre operatorii de cablu, veniturile lor provenind exlusiv din publicitate si fiind in directa legatura cu performantele lor. Emisiuni mai bune = audienta mai mare = vizibilitate mai mare pentru reclamele difuzate = venituri mai mari din partea companiilor care isi fac reclama la televizor pentru serviciile sau produsele lor. Posturile TV din aceasta lista sunt cele de stat (ale Societatii Romane de Televiziune – TVR) si private, in functie de indicele lor anual de audienta (exemple: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV, Kiss TV, Music Channel, Look TV, etc).

Pentru posturile TV care nu sunt “must carry” adica obligatorii la transmisie de catre operatorii de cablu (de exemplu MGM, TCM, HBO, History Channel, Boomerang, Fashion TV, ESPN, etc) operatorii platesc acestor posturi o suma de bani pentru fiecare abonat caruia ii transmit fiecare astfel de post TV, veniturile lor provenind exclusiv din aceste taxe (exemplu HBO) sau combinat, si din aceste taxe si din reclame. Iesirea Pro TV dintre posturile gratuite nu inseamna ca nu vom mai vedea reclame pe posturile lor, modelul de business fiind cel combinat, obtinand astfel venituri si din reclamele difuzate si din plata unei taxe per abonat din partea fiecarui operator de cablu tv.

In acelasi timp insa, modificarea strategiei Pro TV inseamna si ca fiecare operator de cablu este liber sa decida daca va continua transmisia posturilor de televiziune din grupul Pro sau nu, continuarea transmisiei insemnand plata unei sume de bani corespunzatoare numarului de abonati pe care il are. Taxa pe care Pro TV o percepe fiecarui operator de cablu este de 4,5 lei pe luna pentru fiecare abonat, la care se aplica insa un discount in functie de numarul de abonati ai retelei. De exemplu un operator cu peste 3.000.000 de abonati va beneficia de un discount de 66%, in vreme ce un operator avand intre 1.000.000 si 1.500.000 de abonati va beneficia de un discount de 44%. Operatorii de cablu cu mai putin de 300.000 de abonati neavand niciun discount de la cei 4,5 lei pe luna per abonat. In tara activand cu putin peste 300 de operatori de cablu, de la cei nationali de mari dimensiuni (RCS&RDS, UPC, Romtelecom) la cei regionali sau chiar locali.

Ramane astfel la latitudinea fiecarui operator de cablu decizia daca va continua sa transmita posturile Pro TV sau nu; iar daca le va transmite, daca va majora tarifele abonamentelor astfel incat sa includa acest cost nou impus de Pro TV sau le va suporta din propriul buzunar, pastrand nivelul actual al abonamentelor dar scazandu marja de profit pe care o inregistreaza. Deciziile vor fi luate pe masura ce contractele actuale dintre operatorii de cablu si Pro TV vor expira, cele curente nefiind purtatoare de obligatii financiare din partea operatorilor. Dar, pe masura ce contractele vor expira si vor exista negocieri pentru continuarea acestora, fiecare abonat va vedea cum si in ce masura va fi afectat de decizia Pro TV de a percepe o taxa pentru transmisia posturilor sale. Exista posibilitatea ca aceasta modificare a strategiei de business a Pro TV sa duca la scaderea numarului de locuinte in care posturile sale vor fi difuzate, ceea ce inseamna o audienta mai mica, fapt care va avea consecinte directe asupra veniturilor din reclame, cum vor lipsi de altfel si cele din plata taxei per abonat din partea operatorilor care vor decide sa nu continue transmisia ProTV live catre abonatii lor, ori sa includa posturile Pro intr-un pachet special care sa fie platit de abonatii care doresc acest pachet, si in acest caz numarul de platitori fiind cu siguranta mai mic decat al abonatilor retelei.
 

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti