Tendinte in .Ro


In 1966 Tarom a efectuat o cursa in jurul lumii

In 1966 Tarom a efectuat o cursa in jurul lumii

Curse aeriene internationale cu plecari din Bucuresti se efectuau inca din anul 1920, an in care era infiintata Compania Franco-Romana pentru Navigatie Aeriana (CFRNA) si care, folosind aeronave franceze, transporta calatori, marfa si corespondenta intre Bucuresti si Paris. Sase ani mai tarziu compania aflata in dezvoltare isi schimba numele in Compania Internationala De Navigatie Aeriana (CIDNA) pentru ca intre timp se adaugasera mai multe destinatii europene catre care romanii puteau zbura cu avionul iar in 1930, odata cu introducerea mai multor curse interne si cresterea flotei de avioane, numele i-a fost modificat din nou in Liniile Aeriene Romane Exploatate de Stat (LARES).

Imediat dupa incheierea celui de-al doilea razboi mondial a fost infiintata compania Transporturile Aeriene Romano-Sovietice (TARS) pentru ca incepand cu septembrie 1954 sa devina TAROMTransporturile Aeriene Române. O companie vivace care a reusit in primii sai ani de existenta sa conecteze Bucurestiul cu cele mai importante capitale europene. Pentru zborurile efectuate in acea perioada Tarom folosea doar aeronave de constructie sovietica, data fiind apartenenta la blocul tarilor comuniste. Acest fapt nu a impiedicat insa dezvoltarea curselor catre destinatii vest-europene si chiar catre Statele Unite, intr-o demonstratie de forta a companiei pentru a sublinia valoarea tarii in peisajul politic mondial, chiar in conditiile in care facea parte din blocul sovietic. Premiera zborului transcontinental a avut loc in 1966, odata cu primul zbor peste Atlantic al unui avion Tarom.

Demonstratia a continuat in acelasi an cand Tarom a organizat o cursa speciala, vadit efectuata pentru a atrage atentia lumii, o cursa in jurul lumii in 80 de ore, o analogie la inconjurul lumii facut de Phileas Fogg dar in 80 de zile, folosind o aeronava Ilyushin IL-18D, unul dintre cele mai cunoscute avioane turbopropulsate fabricate in fosta Uniunea Sovietica si un model de avion prevazut cu un rezervor suplimentar de combustibil pentru a oferi aeronavei o autonomie mai mare.

Astfel 65 de pasageri s-au imbarcat de la Bucuresti pentru o calatorie catre Delhi in India, urmata de opriri la Bangkok in Thailanda, Tokio in Japonia, Honolulu in Hawaii in mijlocul Oceanului Pacific pentru realimentare, Los Angeles la atingerea continentului nord-american, apoi o vizita in Mexic la Ciudad de Mexico si revenire in Statele Unite la New York inainte de intoarcerea catre Europa prin Las Palmas (Insulele Canare) si Roma.

Ulterior Tarom a spart exclusivitatea avioanelor sovietice, achizitionand aeronave Bac 1-11 de origine britanica pentru curse de scurta distanta in estul Europei si chiar modelul american Boeing 707 pentru curse catre destinatii mai indepartate: New York (via Amsterdam), Singapore (via Abu-Dhabi si Bangkok) sau Beijing (via Karachi). Nemaipunand la socoteala faptul ca Tarom era singura companie aeriana dintr-o tara comunista care avea zboruri regulate catre Tel Aviv, in Israel.
 

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti