Tendinte in .Ro


Mai vine Uber in Romania?

Mai vine Uber in Romania?

Toamna anului trecut aducea primele informatii despre posibilitatea ca Uber sa isi extinda operatiunile si in Romania: pe site-ul lor, uber.com, apareau cateva joburi localizate in Bucuresti: General Manager, Marketing Manager, Operations & Logistics Manager. Pozitii de top care probabil s-au si concretizat in cateva interviuri care, in cel mai bun caz s-au constituit in cheia extinderii business-ului in Romania, in cel mai rau caz tatonarea pietei si culegerea de informatii despre cum stau lucrurile pe la noi, in vederea unei potentiale extinderi a adresabilitatii aplicatiei si pe teritoriul tarii noastre. Ma gandesc ca in afara Bucurestiului, nu foarte multe orase ar putea intra in circuitul Uber, poate Constanta, poate Sibiu, poate Cluj-Napoca. Altfel nu stiu ce alte orase ar putea intra in acest joc al taximetristilor alternativi.

Daca orasele din provincie ar putea avea ceva clienti dornici sa mai reduca din costul per kilometru, lor adaugandu-li-se strainii care aterizeaza pe aeroporturile de langa fiecare oras atunci cand sunt cine stie ce evenimente, Bucurestiul mi se pare greu de penetrat, in special din cauza preturilor foarte mici per kilometru parcurs, Uber taxi avand sanse cel mult in ceea ce priveste transportul catre si dinspre aeroport. Ar mai fi distantele dintre hotelurile in care sunt cazati oamenii de afaceri si sediile partenerilor lor, turistii de business nefiind putini, si eventualii straini deja familiarizati cu aplicatia. Dar bucurestenii nu cred ca vor renunta la taxiurile din sistemul reglementat, pretul fiind diferentiatorul.

E greu de crezut ca un sofer inscris in aplicatie ar putea cumpara combustibilul la preturile en-gros la care il cumpara companiile de taximetre, ca pot anula avantajul acestora in ceea ce priveste service-urile auto integrate, achizitionarea de anvelope de vara sau de iarna de exemplu, chiar si ca isi vor putea spala masinile la aceleasi preturi cu taximetristii. Caz in care preturile uber-istilor ar putea fi mai mari decat ale soferilor de taxi. Cel putin in Capitala.

Ar fi o varianta ca taximetristii sa iasa din companiile specializate si sa treaca la Uber, ramanand de vazut daca beneficiile acestei mutari ar compensa avantajele dar si constrangerile sistemului reglementat. Autoritatile ar putea chiar interzice prin lege activitatea Uber, cum se intampla in Cehia, sau limita pana la a-i determina sa renunte prin liberalizarea pietei in asa fel incat oricine isi doreste sa poata pratica taximetria reglementata.

Nu sunt impotriva Uber dar trebuie avut in vedere si faptul ca intrarea lui pe piata ar insemna in acelasi timp si evaziune fiscala, pentru ca uberistii ar putea incasa bani fara sa plateasca taxele si impozitele specifice salariilor sau activitatilor pe persoana fizica autorizata, fara plata licentelor de transport, ceea ce ar putea influenta, nu cred ca destabiliza dar influenta bugetele locale, afectand apoi alte locuri de munca.

Interesant este faptul ca din partea autoritatilor nu avem nicio parere, nicio luare de pozitie, nicio discutie intre autoritati si societatile de taximetrie, ceea ce nu poate insemna decat ca toti ignora sau poate asteapta intrarea in forta a lui Uber pe piata de transport romaneasca pentru ca mai apoi sa vada ei daca e cazul si cum pot reactiona la momentul respectiv, in defavoarea unei actiuni proactive.

Raspunsul la intrebare se lasa deci asteptat, din toamna si pana in prezent nu au mai fost semnale, nici pro, nici contra intrarii lui Uber in Romania asa incat nu ne ramane decat sa vedem ce ne rezerva viitorul: mai vine Uber in Romania?

Stiati ca..

Service Autorizat Apple | Service Mac Bucuresti | Service iPad Bucuresti | Service Autorizat iPhone | Service iPod Bucuresti | Service Apple Bucuresti
 
Tag

uber taxi